Silnik to najważniejszy podzespół, który należy brać pod uwagę podczas zakupu kosiarki pchanej. Jest tak dlatego, że łatwość uruchamiania, trwałość oraz moc mają bezpośredni wpływ na wydajność kosiarki. Prowadząc życie wypełnione obowiązkami, polegasz na silniku, który będzie uruchamiał się, gdy będzie potrzebny i zapewni osiągi wymagane do wykonania potrzebnych zadań. Oferujemy kompletną gamę silników charakteryzujących się łatwym uruchamianiem i mocą pozwalającą ciąć wysoką, grubą trawę. Właśnie dlatego 9 na 10 głównych marek kosiarek pchanych wybiera silniki firmy Briggs & Stratton i stosuje je w swoich urządzeniach.
I Silnik Briggs&Stratton 19 HP EX1900
I Typowe zastosowania
- Sprzęt do trawników i ogrodów
- Traktory
- Sprzęt budowlany / przemysłowy
- Sprzęt rolniczy
- Małe pojazdy
I Opis
Oczekujesz od silnika, zamontowanego w kosiarce samojezdnej, mocy pozwalającej na szybsze koszenie, spójnego uruchamiania oraz mocnych i trwałych podzespołów, które wytrzymają przez długi czas. Silniki B&S 19 spełniają wszystkie Twoje oczekiwania.
B&S – silniki które są tworzone pod kątem zapewniania wartości i spełniania potrzeb w zakresie urządzeń przeznaczonych do trawników o dużej powierzchni. Są to silniki OHV ( górnozaworowe ) z układem AVS® Anti-vibration System i konstrukcją ułatwiającą konserwację, dzięki czemu zapewniają one płynną pracę, są trwałe i charakteryzują się dłuższym okresem eksploatacji.
I Kluczowe zalety
II Filtr powietrza z wkładem filtrującym
Zapewnia ochronę przed przedostawaniem się zanieczyszczeń przenoszonych przez powietrze do silnika.
II AVS® – Anti-Vibration System
Opatentowany, liniowy układ wyważający, który eliminuje ruchy na boki występujące w przypadku tradycyjnych układów. Zmniejsza drgania i gwarantuje znacznie płynniejszą pracę.
II Tuleja żeliwna
Oferuje dodatkową integralność i trwałość, zapewniając odporność na zużycie i nadmierną eksploatację z jednoczesną usprawnioną kontrolą oleju.
II Technologia OHV
Optymalna wydajność zapewniająca dłuższą żywotność silnika i większe oszczędności paliwa.
II Elektoniczny układ zapłonowy Magnetron®
Gwarantuje bezobsługowe i łatwe uruchamianie silnika.
II Mechaniczny regulator obrotów
Reguluje prędkość silnika w celu zapewnienia bardziej przydatnej mocy w trudnych warunkach eksploatacji.
II Wysoka rurka wlewu oleju
Znacznie ułatwia konserwację silnika.
II Gaźnik pływakowy
Doskonałe osiągi dzięki optymalnemu doprowadzaniu paliwa, które poprawia możliwość uruchomienia silnika.
I Dane techniczne
- Typ silnika: czterosuwowy, górnozaworowy OHV (górnozaworowy), chłodzony powietrzem, wał pionowy
- Moment obrotowy brutto* (Nm) przy 3600 obr./min: 37,59
- Pojemność skokowa: 540 cm3
- Typ wału: Wał pionowy
- Typ cylindra: Tuleja żeliwna
- Średnica cylindra: 94,0 mm
- Skok: 77,8 mm
- Pojemność układu olejowego: 1,4 L
- Pojemność zbiornika paliwa: Nie dot.
- Zapłon: elektroniczny
- Rozruch: elektryczny
- Ciężar silnika suchego: 29,5 kg
- Wymiary (dł. x szer. x wys.): 479 x 411 x 327 mm
* Poziom mocy podawany dla momentu obrotowe brutto zgodnie z SAE J1940 według szacowania przez firmę Briggs & Stratton
I Krzywe wydajności
Norma SAE J1940 mierzy moc netto po zamontowaniu produkowanego przez producenta tłumika i filtra powietrza. Moc użytkowa jest ściślej skorelowana z mocą, jaką operator odczuje podczas używania produktu napędzanego silnikiem Briggs&Stratton. Moc znamionowa silników wskazanych w tym dokumencie mierzy moc wyjściową netto przy 3600 obrotach na minutę i momencie obrotowym netto 2600 obr./min, testowany na silniku produkcyjnym. Silniki produkowane masowo mogą różnić się od tej wartości. Rzeczywista moc wyjściowa silnika zainstalowanego w maszynie końcowej będzie się różnić w zależności od wielu czynników, w tym prędkości pracy silnika w zastosowaniu, warunków środowiskowych, konserwacji i innych zmiennych.